Publication:
Strategii durabile de management în dezvoltarea turismului intern și receptor din Republica Moldova. Teză de doctor habilitat în științe economice.

Date
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Research Projects
Organizational Units
Journal Issue
Abstract
Description
Teză de doctor habilitat în științe economice. 521.03 – Economie și management în domenii de activitate. 5. Științe sociale și economice .Conducător științific: Cotelnic Ala, prof. univ., dr. hab.
ADNOTARE: Platon Nicolae. „Strategii durabile de management în dezvoltarea turismului intern și receptor din Republica Moldova”. Teză de doctor habilitat în științe economice. STRUCTURA TEZEI: adnotare, introducere, patru capitole, concluzii generale și recomandări, bibliografie din 267 de titluri. Conținutul este expus pe 226 de pagini text de bază și conține: 17 tabele, 32 de figuri, 11 formule și 31 de anexe. Rezultatele obținute au fost publicate în peste 40 de lucrări științifice. DOMENIUL DE STUDIU: aspecte teoretice și aplicative ale strategiilor durabile de management în contextul dezvoltării turismului intern și receptor în Republica Moldova (521.03 – Economie și management în domenii de activitate). SCOPUL LUCRĂRII: fundamentarea teoretică și metodologică a strategiilor de management aferente domeniului turistic, pornind de la determinarea rolului turismului intern și receptor asupra dezvoltării turismului național și continuând cu identificarea deficiențelor acestei industrii, pentru a elabora și implementa Master Planul, capabil să impulsioneze acest sector. OBIECTIVELE LUCRĂRII: abordarea teoretico-conceptuală și multidimensională a industriei turistice a țării, evidențierea principalelor caracteristici de interacțiune a turismului cu celelalte sectoare ale economiei naționale, analiza cadrului instituțional în vederea identificării deficiențelor existente, studierea efectului multiplicator al turismului, identificarea mecanismului de cuantificare a ramurii turistice. NOUTATEA ȘI ORIGINALITATEA ȘTIINȚIFICĂ A LUCRĂRII: cercetarea în premieră a strategiilor de management atribuite turismului intern și receptor într-un mod unitar, complex și sistemic; elucidarea și dezvoltarea bazei conceptuale și a elementelor definitorii ale turismului național; identificarea efectului multiplicator al turismului ca sector de interferență a economiei naționale; argumentarea necesității utilizării Contului Satelit în Turism. CZU: 338.486:005.21(478)(043)
Keywords
strategii durabile de management, întreprinderi de turism, turism intern și receptor, industrie turistică, efect multiplicator al turismului, servicii turistice, Cont Satelit în Turism, motivație turistică, brand turistic, tehnologii informaționale în turism
Citation