Publication: Automatizarea procesului de know your customer prin intermediul aplicației mobile
Date
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
ASEM
Abstract
Description
NASTAS, Vasile. Automatizarea procesului de know your customer prin intermediul
aplicației mobile = Automation of the Know Your Customer Process through the Mobile Application. In: Economica. 2022, nr. 3(121), pp. 104-115. ISSN 1810-9136.
Această lucrare explorează valoarea aplicațiilor mobile și impactul acestora asupra procesului Know Your Customer (KYC)*, felul în care s-ar putea procesa diferite date și oferi rezultate bazate pe datele procesate. Cercetarea se focalizează pe investigații, rapoarte și statistici din diferite surse, cu privire la relația dintre automatizarea Know Your Customer și aplicațiile mobile concepute pentru aceasta. De asemenea, studiul include analize ale modului de punere în aplicare, în diverse țări, a rezultatelor explorării unui concept de delegare a unei părți din procesarea datelor, ce revine procesului Know Your Customer, către partea mobilă și stiva tehnologică utilizată în acest scop. Partea de delegare poate oferi o reducere semnificativă a costurilor și poate crește veniturile finale. CZU: 658.89:[621.395.721.5:004.451.5]; JEL: L86, E58, G18. DOI: https://doi.org/10.53486/econ.2022.121.104 ************************************************************************************************************************************* This paper explores the value of mobile applications and their impact over the Know Your Customer (KYC)* process, the way it could process different data and offer an output based on processed data. The research is focused on investigations, reports and statistics from different sources regarding relation between the Know Your Customer automation and mobile applications designed for it. Besides, the study also includes analysis of the ways how it is implemented in different countries, results of a proof of concept that could delegate part of the Know Your Customer job to the mobile side and the technology stack that was used for this purpose. The delegation part can provide significant costs reduction and increase the final revenue. CZU: 658.89:[621.395.721.5:004.451.5]; JEL: L86, E58, G18. DOI: https://doi.org/10.53486/econ.2022.121.104
Această lucrare explorează valoarea aplicațiilor mobile și impactul acestora asupra procesului Know Your Customer (KYC)*, felul în care s-ar putea procesa diferite date și oferi rezultate bazate pe datele procesate. Cercetarea se focalizează pe investigații, rapoarte și statistici din diferite surse, cu privire la relația dintre automatizarea Know Your Customer și aplicațiile mobile concepute pentru aceasta. De asemenea, studiul include analize ale modului de punere în aplicare, în diverse țări, a rezultatelor explorării unui concept de delegare a unei părți din procesarea datelor, ce revine procesului Know Your Customer, către partea mobilă și stiva tehnologică utilizată în acest scop. Partea de delegare poate oferi o reducere semnificativă a costurilor și poate crește veniturile finale. CZU: 658.89:[621.395.721.5:004.451.5]; JEL: L86, E58, G18. DOI: https://doi.org/10.53486/econ.2022.121.104 ************************************************************************************************************************************* This paper explores the value of mobile applications and their impact over the Know Your Customer (KYC)* process, the way it could process different data and offer an output based on processed data. The research is focused on investigations, reports and statistics from different sources regarding relation between the Know Your Customer automation and mobile applications designed for it. Besides, the study also includes analysis of the ways how it is implemented in different countries, results of a proof of concept that could delegate part of the Know Your Customer job to the mobile side and the technology stack that was used for this purpose. The delegation part can provide significant costs reduction and increase the final revenue. CZU: 658.89:[621.395.721.5:004.451.5]; JEL: L86, E58, G18. DOI: https://doi.org/10.53486/econ.2022.121.104
Keywords
client final, costuri Know Your Customer, piața aplicațiilor mobile, statistica aplicațiilor mobile, Computer Vision, end consumers, mobile marketplace, mobile statistics