Publication:
The identity dimension of higher economic education: competences versus knowledge

cris.sourceIdoai:irek.ase.md:123456789/1936
dc.creatorIoan-Franc, Valeriu
dc.creatorDiamescu, Andrei-Marius
dc.date2022-04-19T10:47:28Z
dc.date2022-04-19T10:47:28Z
dc.date2022
dc.date.accessioned2023-11-13T09:58:52Z
dc.date.available2023-11-13T09:58:52Z
dc.descriptionIOAN-FRANC, Valeriu, DIAMESCU, Andrei-Marius. The identity dimension of higher economic education: competences versus knowledge = Dimensiunea identitară a învăţământului economic superior: competenţe versus cunoaştere. In: 30 years of economic reforms in the Republic of Moldova: economic progress via innovation and competitiveness [online]: The International Scientific Conference dedicated to the 30th Anniversary of the establishment of the Academy of Economic Studies of Moldova, September 24th-25th, 2021, Chisinau. Chișinău: ASEM, 2022, vol. 1, pp. 10-15. ISBN 978-9975-155-61-8.
dc.descriptionConștientizând imperativul reconsiderării şi restructurării programelor naţionale de educaţie, ca urmare a rezultatele nesatisfăcătoare obținute atât de România cât şi de Republica Moldova la testele realizate în cadrul PISA (Programme for International Student Assessment), autorii răspund în cadrul studiului la întrebarea fundamentală privind rolul academiilor: de a tezauriza cunoaşterea şi de a transmite mai departe cunoştinţele acumulate de-a lungul veacurilor sau de a ,,echipa” viitorii absolvenţi cu acele competenţe necesare satisfacerii exigenţelor locurilor de muncă pe care aceştia le vor ocupa? Având în vedere, în primul rând, „perisabilitatea”, atât a cunoştinţelor, cât şi a deprinderilor, într-un cuvânt, a „competenţelor” pe care un absolvent le dobândeşte pe timpul studiilor, opţiune autorilor privind rolul academiilor este fără echivoc în favoarea transmiterii cunoaşterii fundamentale pe baza căreia absolvenţii vor fi capabili de a se adapta permanent la provocările economiei bazate pe cunoaştere. Totodată, studiul relevă faptul că aşezarea accentului pe formarea de „trăsături” a viitorului absolvent ne indică preeminenţa procesului educaţional, fără însă a înţelege prin aceasta că orice preocupare pentru formarea de competențe trebuie exclusă. Dimpotrivă, formarea ,,competenţelor” trebuie să fie, în primul rând, consecinţa întregului proces de învățământ parcurs de student până la intrarea pe porţile academiei, acesteia revenindu-i misiunea de a compatibiliza/adapta aceste competenţe, atât din perspectiva nivelului, cât şi al complexităţii, la domeniul stiinţific/de activitate specific. În aceasta abordare, concluzia autorilor este aceea că rolul universităţilor trebuie să rămână acela de a transmite cunoaşterea acumulată şi a genera noi orizonturi ale cunoaşterii, şi nu doar de a forma competenţele necesare absolventului pentru a ocupa primul său loc de muncă. DOI: https://doi.org/10.53486/9789975155618.01; CZU: [330.1:378.4]:33(478+498); JEL: A00; A20; A23; D80; J24
dc.formatapplication/pdf
dc.identifier978-9975-155-61-8
dc.identifierhttps://irek.ase.md:443/xmlui/handle/123456789/1936
dc.identifier.urihttps://cris.ase.md/handle/123456789/607
dc.languageother
dc.publisherASEM
dc.subjecteducație
dc.subjectînvățământ
dc.subjectcunoaștere
dc.subjectcunoștințe
dc.subjectdeprinderi
dc.subjectcompetențe
dc.titleThe identity dimension of higher economic education: competences versus knowledge
dc.titleDimensiunea identitară a învăţământului economic superior: competenţe versus cunoaştere
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication
Files
Original bundle
Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
IOAN-FRANC Valeriu _DIAMESCU Andrei-Marius_Conf_September 24th-25th_ 2021_Vol_1.pdf
Size:
510.71 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description: