Publication: Situaţia actuală şi perspectivele IMM-urilor în contextul evoluţiilor tehnologice şi incertitudinii economice
Date
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
ASEM
Abstract
Description
Publicat în: Economica : Revistă ştiinţifico-didactică / Academia de Studii Economice a Moldovei ; redactor şef: Grigore Belostecinic. - Chişinău : ASEM, nr. 4 (106), decembrie 2018 - P. 83-93. - Bibliogr.: p. 93 - Categoria B, ISSN 1810-9136
Actualitatea prezentului articol este deter-minată de faptul că, într-un mediu economic complex la nivel global, IMM-urile se confruntă cu provocări unice privind crearea de valoare şi promovarea performanţei. În contextul IMM-urilor, competitivitatea se referă la capacitatea acestora de a înţelege și de a se adapta cât mai bine pieței, de a face față altor firme similare prin calitatea și diversitatea serviciilor, efi-ciență, management modern și, bineînţeles, un tarif optim. Entitățile mici sunt, adesea, nevoite să aplice tarife fixe pentru a le permite com-paniilor o certitudine bugetară, acest sistem fiind conceput pentru furnizarea serviciilor de bază. Acest articol oferă o perspectivă asupra progreselor tehnologice disponibile entităților mici în ceea ce privește serviciile prestate clienților și modul în care aceste servicii pot fi afectate de incertitudine economică. CZU: [334.012.63+334.012.64](498) . JEL: M40, L20. ************************************************************************************************************************************* The topicality of this article is driven by the fact that in a complex global economic environment, SMEs face unique challenges in creating value and promoting performance. In the context of SMEs, competitiveness refers to their ability to better understand and adapt to the market, to deal with other similar firms through quality and diversity of services, effi-ciency, modern management and, of course, an optimal tariff. Small entities are often forced to apply fixed rates to allow the companies a certainty budget, and this system is designed to provide basic services. This article provides an insight into the technological advances avai-lable to small entities in terms of customer service and how these services can be affected by economic uncertainty. CZU: [334.012.63+334.012.64](498) . JEL: M40, L20.
Actualitatea prezentului articol este deter-minată de faptul că, într-un mediu economic complex la nivel global, IMM-urile se confruntă cu provocări unice privind crearea de valoare şi promovarea performanţei. În contextul IMM-urilor, competitivitatea se referă la capacitatea acestora de a înţelege și de a se adapta cât mai bine pieței, de a face față altor firme similare prin calitatea și diversitatea serviciilor, efi-ciență, management modern și, bineînţeles, un tarif optim. Entitățile mici sunt, adesea, nevoite să aplice tarife fixe pentru a le permite com-paniilor o certitudine bugetară, acest sistem fiind conceput pentru furnizarea serviciilor de bază. Acest articol oferă o perspectivă asupra progreselor tehnologice disponibile entităților mici în ceea ce privește serviciile prestate clienților și modul în care aceste servicii pot fi afectate de incertitudine economică. CZU: [334.012.63+334.012.64](498) . JEL: M40, L20. ************************************************************************************************************************************* The topicality of this article is driven by the fact that in a complex global economic environment, SMEs face unique challenges in creating value and promoting performance. In the context of SMEs, competitiveness refers to their ability to better understand and adapt to the market, to deal with other similar firms through quality and diversity of services, effi-ciency, modern management and, of course, an optimal tariff. Small entities are often forced to apply fixed rates to allow the companies a certainty budget, and this system is designed to provide basic services. This article provides an insight into the technological advances avai-lable to small entities in terms of customer service and how these services can be affected by economic uncertainty. CZU: [334.012.63+334.012.64](498) . JEL: M40, L20.
Keywords
întreprinderi mici şi mijlocii, IMM, autofinanțare, competitivitate, incertitudine, digitalizare, performanţă