Publication:
Transformarea digitală a comerţului internațional

cris.sourceIdoai:irek.ase.md:1234567890/813
dc.creatorLeahovcenco, Alexandru
dc.date2020-11-09T02:52:12Z
dc.date2020-11-09T02:52:12Z
dc.date2020-09
dc.date.accessioned2023-11-13T10:00:46Z
dc.date.available2023-11-13T10:00:46Z
dc.descriptionLEAHOVCENCO, Alexandru. Transformarea digitală a comerţului international = Digital Transformation of International Trade / Alexandru Leahovcenco // Economica. - 2020. - Nr. 3(113). - P. 128-143. - Bibliogr: p. 142. ISSN 1810-9136
dc.descriptionÎn lumea contemporană, cu toate provocările acesteia, este dificilă sesizarea tendințelor din orice domeniu. Dezvoltarea rapidă a tehnologiilor informaționale a declanșat un val imens de informații, care, la rândul lor, au afectat metodele de prelucrare și transformare a acestora. În consecință, au apărut noi concepte și noi modele economice. Referitor la subiectul articolului, constatăm, evident, că dogmatismul comerțului tradițional se epuizează și se transformă într-un model nou. Acest fenomen, numit digitalizare, a pătruns în toate ariile societății umane dar cel mai esenţial lucru constă în faptul că a afectat cea mai importantă ramură a societății umane, comerțul. În articolul dat, sunt expuse idei și concepte, care dezvăluie acest proces de transformare a comerțului tradițional într-un model digital, se explică unele criterii principale, care afectează acest proces și prognozează tendințele, ce vor predomina în viitorul şi în care transformarea modelului comerțului tradițional, se va finaliza complet. CZU: 339.5:004.738.5(100+478). JEL: M14, L86. ************************************************************************************************************************************* In the contemporary world, with all its challenges, it is difficult to detect trends in any field. The rapid development of information technologies has caused a huge wave of information, which in turn has affected the methods of its processing and transformation. As a result, new concepts and new economic models emerged. As far as the subject of the article is concerned, it is clear that the dogmatism of traditional trade is exhausted and is turning into a new model. This phenomenon, called digitalization, has penetrated all areas of human society but the most important thing is that it has affected the main branch of human society, trade. The given article outlines ideas and concepts that reveal this process of transforming traditional commerce into a digital model, giving explanations of main criteria that affect this process and forecasting trends that will prevail in the promising future in which the transformation of the traditional trade model will be completed. CZU: 339.5:004.738.5(100+478). JEL: M14, L86.
dc.formatapplication/pdf
dc.identifier1810-9136
dc.identifierhttp://irek.ase.md:80/xmlui/handle/1234567890/813
dc.identifier.urihttps://cris.ase.md/handle/123456789/898
dc.languageen
dc.publisherASEM
dc.relationEconomica;nr.3 (113)
dc.subjectcomerț electronic
dc.subjectdigitalizare
dc.subjectservicii electronice
dc.titleTransformarea digitală a comerţului internațional
dc.titleDigital Transformation of International Trade
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication
Files
Original bundle
Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
Leahovcenco-A_Economica Nr 3 (113) 2020.pdf
Size:
353.29 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description: