Publication:
Implicațiile marketingului intern în vederea motivării și reținerii angajaților la întreprindere = Marketing Strategies in Motivating and Persuading the Employees to Continue to Work for an Enterprise

Date
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Editura ASEM
Research Projects
Organizational Units
Journal Issue
Abstract
Description
Publicat în: Economica : Revistă ştiinţifico-didactică / Academia de Studii Economice a Moldovei ; redactor şef: Grigore Belostecinic. - Chişinău : ASEM, An. XXV, nr.4 (102), decembrie 2017 - P. 26-34. - Bibliogr.: p. 34 - Categoria B, ISSN 1810-9136
În acest articol, este analizată implicarea marketingului în motivarea și reținerea angajaților la întreprindere. Marketingul resurselor umane a devenit o activitate realizată de departamentul de resurse umane, necesară oricărei organizații pentru atragerea de noi angajați și menținerea celor existenți în vederea desfășurării corespunzătoare a activității acesteia. Marketingul intern este arta de a trata angajaţii ca pe clienţii firmei, prin posturi care să-i atragă atât din punct de vedere material, cât şi din punctul de vedere al dezvoltării personale. Un angajat mulţumit se transformă într-un veritabil agent de marketing al firmei. Un viitor angajat „cumpără” mai mult decât doar un loc de muncă, ci un mod de viaţă în momentul în care începe să lucreze într-o firmă.Oricât de tehnologizată ar fi o firmă, angajaţii joacă un rol important, prin pregătire, abilităţi, competenţe, caracter, valori şi viziuni în activitatea acesteia. Departamentul de resurse umane se poate inspira din strategiile, politicile și instrumentele de marketing. CZU: 005.95:339.138(478) JEL: M21, M31. ************************************************************************************************************************************* This article makes an overview of different opinions related to the importance of marketing on staff motivation and persuading the employees not to leave the company they are working for. Human resources marketing is the responsibility of the human resources department. It helps a company to employ qualified staff and to create conditions for the existing employees not to leave it. Internal marketing is the art of treating employees as the company's customers through positions that attract them both materially, and in terms of personal development. A satisfied employee becomes a true marketing agent. A future employee “buys”more than just a job, but a way of life when he starts working in a company. No matter how well-equipped the company is, employees play an important role in the company through skills and abilities they have, character, values and visions. The human resources department can make use of some marketing strategies, policies and techniques. CZU: 005.95:339.138(478) JEL: M21, M31.
Keywords
marketing extern, marketing intern, segmentarea pieței, marketingul resurselor umane, imaginea întreprinderii
Citation