Publication:
Procedee utilizate de spitalele din Israel pentru asigurarea calității serviciilor

cris.sourceIdoai:irek.ase.md:123456789/2208
dc.creatorDreiher, Dalia
dc.date2022-08-29T11:24:21Z
dc.date2022-08-29T11:24:21Z
dc.date2022-06
dc.date.accessioned2023-11-13T10:18:08Z
dc.date.available2023-11-13T10:18:08Z
dc.descriptionDREIHER, Dalia. Procedee utilizate de spitalele din Israel pentru asigurarea calității serviciilor = Procedures Used by Hospitals in Israel to Ensure the Quality of Services. In: Economica. 2022, nr. 2(120), pp. 101-111. ISSN 1810-9136.
dc.descriptionScopul cercetării este de a evalua procedeele utilizate de spitalele din Israel pentru a îmbunătăți calitatea serviciilor medicale, siguranța pacienților, evaluarea experienței pacienților și îmbunătățirea condițiilor de muncă ale medicilor. Responsabilii spitalelor publice din Israel au fost rugați să completeze chestionare referitoare la toate aceste procese. Au participat 14 din 29 de spitale publice. Spitalele folosesc procedee similare în majoritatea activităților, în special, ședințe la nivel de conducere, comunicări între conducere și departamente în cadrul unor ședințe formale, comunicări prin e-mail sau reuniuni anuale privind planurile de lucru. S-a acordat mai puțină atenție monitorizării perioadelor de așteptare pentru procedurile medicale în ambulatorii, precum și gestionării condițiilor de confort ale cadrelor medicale. Mai puțin utilizate au fost rapoartele computerizate trimestriale și semestriale de monitorizare a serviciilor de sănătate la nivelul departamentului. Actualmente, se simte necesitatea înființării unui sistem digital general pentru implementarea unei abordări de calitate în spitalele israeliene. CZU: [005.6:614.2](569.4); JEL: I10, I15, I18. DOI: https://doi.org/10.53486/econ.2022.120.101 ************************************************************************************************************************************* The study goal was to assess methods used by Israeli hospitals to improve quality of medical services, patient safety, patient experience and clinicians’ well-being. Leaders of public hospitals in Israel were asked to complete questionnaires regarding all these methods. 14 of 29 public hospitals participated in the survey. Hospitals use similar methods for most activities, mainly, discussions at the leadership level, communication between leadership and the departments in formal meetings, email communications or annual work plans meeting. Less attention was paid to monitoring waiting periods for outpatient medical procedures, as well as to managing the comfort conditions of healthcare professionals. Less used were quarterly and half-yearly computerized health services monitoring reports at the department level. Currently, there is a need to establish a general digital system to implement a quality approach in Israeli hospitals. CZU: [005.6:614.2](569.4); JEL: I10, I15, I18. DOI: https://doi.org/10.53486/econ.2022.120.101
dc.formatapplication/pdf
dc.identifier1810-9136
dc.identifierhttps://irek.ase.md:443/xmlui/handle/123456789/2208
dc.identifier.urihttps://cris.ase.md/handle/123456789/2717
dc.languageother
dc.publisherASEM
dc.relationEconomica;nr. 2(120)
dc.subjectquality development
dc.subjectmedical services
dc.subjectpatient experience evaluation
dc.subjectquality control
dc.subjectefficiency
dc.subjectaccreditation
dc.subjectdezvoltarea calității
dc.subjectservicii medicale
dc.subjectevaluarea experienței a pacientului
dc.subjectcontrol al calității
dc.subjecteficiență
dc.subjectacreditare
dc.titleProcedee utilizate de spitalele din Israel pentru asigurarea calității serviciilor
dc.titleProcedures Used by Hospitals in Israel to Ensure the Quality of Services
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication
Files
Original bundle
Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
Dalia DREIHER_ ec_2022_2.pdf
Size:
627 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description: