Publication: Poziţionarea strategică în strategiile competitive de marketing ale întreprinderii
Date
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
ASEM
Abstract
Description
Publicat în: Economica : Revistă ştiinţifico-didactică / Academia de Studii Economice a Moldovei ; redactor şef: Grigore Belostecinic. - Chişinău : ASEM, nr. 2 (108), iunie 2019 - P. 21-32. - Bibliogr.: p. 32 - Categoria B, ISSN 1810-9136.
În prezent, strategia de poziţionare numai reprezintă un simplu concept în vogă, ci s-atransformat într-o componentă fundamentală amarketingului strategic. Procesul de poziționareare o însemnătate vitală în crearea şi dezvoltareaunei strategii cu un impact semnificativasupra competitivităţii companiilor. În acelaşitimp, poziţionarea trebuie privită ca și un efortpe termen lung, cu abordarea și investiţiile derigoare, şi nu ca pe un simplu instrument demarketing. Fie că este vorba de o companiemică, locală, fie de o companie mare, cu o experiențăbogată în piață, procesul de poziționare apieței prezintă o importanţă vitală în elaborareaunei strategii cu un impact clar asupra competitivitățiicompaniilor şi asupra industriei încare activează, per ansamblu. JEL: M31. CZU: 658.8:339.137(478)************************************************************************************************************************************* The positioning strategy is no longer atrendy concept today, but has become a fundamentalcomponent of strategic marketing. Thepositioning process is of vital importance increating and developing a strategy with a significantimpact on the competitiveness of companies.At the same time, positioning shouldbe seen as a long-term effort, with rigorousapproach and investments, and not as a simplemarketing tool. Whether it is a small, localcompany or a large company with a rich marketexperience, the marketing positioning process is ofvital importance in developing a strategy with aclear impact on the competitiveness of companiesand on the industry as a whole. JEL: M31. CZU: 658.8:339.137(478)
În prezent, strategia de poziţionare numai reprezintă un simplu concept în vogă, ci s-atransformat într-o componentă fundamentală amarketingului strategic. Procesul de poziționareare o însemnătate vitală în crearea şi dezvoltareaunei strategii cu un impact semnificativasupra competitivităţii companiilor. În acelaşitimp, poziţionarea trebuie privită ca și un efortpe termen lung, cu abordarea și investiţiile derigoare, şi nu ca pe un simplu instrument demarketing. Fie că este vorba de o companiemică, locală, fie de o companie mare, cu o experiențăbogată în piață, procesul de poziționare apieței prezintă o importanţă vitală în elaborareaunei strategii cu un impact clar asupra competitivitățiicompaniilor şi asupra industriei încare activează, per ansamblu. JEL: M31. CZU: 658.8:339.137(478)************************************************************************************************************************************* The positioning strategy is no longer atrendy concept today, but has become a fundamentalcomponent of strategic marketing. Thepositioning process is of vital importance increating and developing a strategy with a significantimpact on the competitiveness of companies.At the same time, positioning shouldbe seen as a long-term effort, with rigorousapproach and investments, and not as a simplemarketing tool. Whether it is a small, localcompany or a large company with a rich marketexperience, the marketing positioning process is ofvital importance in developing a strategy with aclear impact on the competitiveness of companiesand on the industry as a whole. JEL: M31. CZU: 658.8:339.137(478)
Keywords
poziţionare, strategie de poziţionare, competitivitate, strategii de marketing