Publication:
Analiza strategiei Uniunii Europene privind educația și pregătirea vocațională

cris.sourceIdoai:irek.ase.md:123456789/335
dc.creatorAnghelache, Constantin
dc.creatorPârțachi, Ion
dc.creatorAnghel, Mădălina Gabriela
dc.date2017-10-25T06:30:18Z
dc.date2017-10-25T06:30:18Z
dc.date2017-09
dc.date.accessioned2023-11-13T10:00:38Z
dc.date.available2023-11-13T10:00:38Z
dc.descriptionPublicat în: Economica : Revistă ştiinţifico-didactică / Academia de Studii Economice a Moldovei ; redactor şef: Grigore Belostecinic. - Chişinău : ASEM, An. XXV, nr.3 (101), iunie 2017 - P. 129-149. - Bibliogr.: p. 16 - Categoria B, ISSN 1810-9136
dc.descriptionEducația și pregătirea vocațională reprezintă un scop vital atât în contexul economic, cât și-n cel social. Oportunitățile pe care Uniunea Europeană și statele sale membre le oferă cetățenilor lor, pentru condiții de viață, studii și locuri de muncă sunt contribuții majore, care, alături de înțelegerea și realizarea unei culturi sociale a fiecărui cetățean, reprezintă o prioritate. În fiecare an, peste un milion de cetățeni, de toate vârstele, beneficiază de condiții de învățământ vocațional, în cadrul unor programe naționale. Cooperarea între statele membre a căpătat un impuls în anul 2010, când s-au stabilit programe care au integrat o serie de tineri și persoane de alte vârste pe drumul dezvoltării intelectuale, al învățământului și al pregătirii, în conformitate cu programul adoptat în 2009 de Consiliul European și care identifică măsuri până în anul 2020. Există un complex de măsuri în cadrul a 4 obiective strategice, care vizează educația și cuprinde învățarea pe termen lung și asigurarea mobilității. A doua direcție constă în îmbunătățirea calității și eficienței învățământului și pregătirii, apoi, promovarea egalității sociale, coeziunea și implicarea activă a cetățenilor în viața social-economică și, nu în ultimul rând, crearea și inovarea – aspecte care trebuie să fie respectate la toate nivelurile de pregătire a populației. CZU: (37:061.1EU) :311.31. JEL: H52, I21, I25.
dc.formatapplication/pdf
dc.identifier1810-9136
dc.identifierhttp://irek.ase.md:80/xmlui/handle/123456789/335
dc.identifier.urihttps://cris.ase.md/handle/123456789/862
dc.languageen
dc.publisherEditura ASEM
dc.relationEconomica;nr.3 (101) / 2017
dc.subjecteducație
dc.subjectpopulație
dc.subjectpregătire vocațională
dc.subjectinovații
dc.subjectcadru didactic
dc.titleAnaliza strategiei Uniunii Europene privind educația și pregătirea vocațională
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication
Files
Original bundle
Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
Anghelachie-C_Partachi-I_Anghel-G-M_ec_2017_3.pdf
Size:
875.67 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description: