Publication: Finanțarea educației extrașcolare în Republica Moldova prin prisma dreptului la educație
Date
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
ASEM
Abstract
Description
SECRIERU, Angela, BOTNARI, Nadejda. Finanțarea educației extrașcolare în Republica Moldova prin prisma dreptului la educație = Financing of Extra-curricular Education in the Republic of Moldova through the Prism of the Right to Education. In: Economica. 2021, nr. 4(118), pp. 75-92. ISSN 1810-9136.
Prezentul articol intenționează să analizeze instituțiile de educație extrașcolară din Republica Moldova prin prisma finanțării acestora și să elaboreze recomandări de îmbunătățire a mecanismului financiar, astfel încât să fie respectat dreptul copiilor și tinerilor la educație. Complexitatea fenomenului financiar aferent domeniului învățământului extrașcolar este cercetată prin utilizarea metodelor statistico-matematice. În special, a fost utilizată analiza dinamicii și structurii bugetelor instituțiilor de învățământ extrașcolar. Un loc aparte revine analizei factoriale și analizei comparative asociată procesului bugetar la nivelul instituțiilor de învățământ extrașcolar. În calitate de surse de informație, sunt de menționat: cadrul legal care reglementează activitatea instituțiilor de învățământ extrașcolar și a procesului bugetar aferent acestora; bugetele instituțiilor învățământului extrașcolar; interviuri, discuții la nivelul instituțiilor de învățământ extrașcolar și administrației publice locale și administrației publice centrale fondatoare ale acestora. CZU: 37.014.543:374.1.014.1(478). JEL: H75, I24, I28. https://doi.org/10.53486/econ.2021.118.075. ************************************************************************************************************************************* This article aims to analyse extra-curricular education institutions in the Republic of Moldova in terms of their funding and to make recommendations to improve the financial mechanism so as to respect the right of children and young people to education. The complexity of the financial phenomenon related to the field of extracurricular education is investigated by the use of statistical and mathematical methods. In particular, the analysis of the dynamics and structure of the budgets of extra-curricular education institutions was used. As sources of information for the research, the following are to be mentioned: the legal and regulatory framework governing the activity of extra-curricular education institutions and their budgetary process; the budgets of institutions of extra-curricular education; interviews, discussions at the level of extra-curricular education institutions and their founders. CZU: 37.014.543:374.1.014.1(478). JEL: H75, I24, I28. https://doi.org/10.53486/econ.2021.118.075.
Prezentul articol intenționează să analizeze instituțiile de educație extrașcolară din Republica Moldova prin prisma finanțării acestora și să elaboreze recomandări de îmbunătățire a mecanismului financiar, astfel încât să fie respectat dreptul copiilor și tinerilor la educație. Complexitatea fenomenului financiar aferent domeniului învățământului extrașcolar este cercetată prin utilizarea metodelor statistico-matematice. În special, a fost utilizată analiza dinamicii și structurii bugetelor instituțiilor de învățământ extrașcolar. Un loc aparte revine analizei factoriale și analizei comparative asociată procesului bugetar la nivelul instituțiilor de învățământ extrașcolar. În calitate de surse de informație, sunt de menționat: cadrul legal care reglementează activitatea instituțiilor de învățământ extrașcolar și a procesului bugetar aferent acestora; bugetele instituțiilor învățământului extrașcolar; interviuri, discuții la nivelul instituțiilor de învățământ extrașcolar și administrației publice locale și administrației publice centrale fondatoare ale acestora. CZU: 37.014.543:374.1.014.1(478). JEL: H75, I24, I28. https://doi.org/10.53486/econ.2021.118.075. ************************************************************************************************************************************* This article aims to analyse extra-curricular education institutions in the Republic of Moldova in terms of their funding and to make recommendations to improve the financial mechanism so as to respect the right of children and young people to education. The complexity of the financial phenomenon related to the field of extracurricular education is investigated by the use of statistical and mathematical methods. In particular, the analysis of the dynamics and structure of the budgets of extra-curricular education institutions was used. As sources of information for the research, the following are to be mentioned: the legal and regulatory framework governing the activity of extra-curricular education institutions and their budgetary process; the budgets of institutions of extra-curricular education; interviews, discussions at the level of extra-curricular education institutions and their founders. CZU: 37.014.543:374.1.014.1(478). JEL: H75, I24, I28. https://doi.org/10.53486/econ.2021.118.075.
Keywords
buget de stat, buget local, dreptul la educație, educație extrașcolară, transferuri